Jak w pełni korzystać z Facebook’a dla promocji własnego biznesu, cz. 3.

Kolejne kroki po założeniu fanpage swojego biznesu

Jeżeli będziemy już mieli założony własny fanpage (więcej w poprzedniej notce), możemy zacząć go udoskonalać i dzięki temu zyskiwać fanów.

Reasumując dotychczasowe: 1) na swojej stronie firmowej możemy dodać linki społecznościowej, 2) możemy założyć fanpage na Facebooku do którego podlinkujemy swoją stronę firmową.

I teraz – rozwój fanpage’a.

Na swój fanpage możemy wrzucać praktycznie to samo co na swoją prywatną stronę na Facebooku, acz pewnie lepiej żeby nasze wpisy były związane z biznesem, którym się zajmujemy niż naszymi codziennymi sprawami czy wyjazdami wakacyjnymi. Dobrze jest więc, przed przystąpieniem do publikowania notek na swoim fanpage’u, mieć przemyślane czym się zajmujemy w swoim biznesie i co jeszcze ważniejsze – „co może być interesujące dla osób, które z naszego biznesu mogłyby skorzystać lub przynajmniej go polubić na Facebook’u”.
Możemy sobie zrobić na wstępie taką listę tematów potencjalnie interesujących naszych potencjalnych klientów/fanów. Przed przystąpieniem do publkowania notek związanych z tymi tematami, możemy poprosić jeszcze kogoś znajomego (może znajomego zaufanego klienta lub po prostu znajomego), aby wybrał z tematów, które wymyśliliśmy kilka najbardziej interesujących dla potencjalnych klientów naszego biznesu. Ten krok pomoże nam potwierdzić, że dobrze rozpoznaliśmy potrzeby/oczekiwania/zainteresowania tych „potencjalnych klientów”.

Lista tematów, które teraz stworzymy może nam się przydać już przy tworzeniu pierwszego wpisu na fanpage’u, o którym w kolejnej notce.