Reklama lokalna

Reklama lokalna jest ważna przede wszystkim dla biznesów lokalnych, opierających się na klientach z najbliższego otoczenia. To może być lokalny sklep spożywczy, sklep papierniczy, szewc czy pizzeria.

Przy wyborze lokalnej reklamy musimy się przede wszystkim zastanowić jakie źródła reklamy będą miały największy zasięg – to może być reklama w formie ulotek dostarczanych do mieszkańców, reklama w gazetce osiedlowej/dzielnicowej dostarczanej za darmo do mieszkańców, reklama na słupach ogłoszeniowych w okolicy, etc.

Reklama lokalna ma tę zaletę, że jest stosunkowo tania. Warto jednak przemyśleć, który rodzaj reklamy przyniesie największy zwrot z inwestycji. Wadą lokalnej reklamy jest bowiem to, że jest ona stosunkowo niskonakładowa – dociera do niewielkiej liczby potencjalnych klientów, dlatego tego typu reklama musi być bardzo dobrze sprofilowana i sposób jej prezentacji musi zostać idealnie dobrany do naszej grupy docelowej, tak aby pieniądze , które zainwestujemy w tę reklamę przyniosły nam wymierne zyski.