Dobry pracownik jest na wagę złota… albo dużo cenniejszy. Jak wybrać osobę, która sprawi, że nasza firma się rozwinie i zwiększą się nasze zyski?
W pierwszej kolejności warto sobie rozpisać konkretne zadania, które dana osoba będzie miała do wykonania oraz zależności w które będzie wchodziła (kto będzie jej bezpośrednim podwładnym, przełożonym).
W drugiej kolejności warto zastanowić się nad tym czym powinna charakteryzować się osoba, która będzie miała dane zadania do wykonania (np. specjalist(k)a ds PR powinien/powinna znać się na komunikacji, być generalnie pozytywną osobą w stosunku do ludzi, etc. a specjalist(k)a ds programowania powinien/powinna przede wszystkim znać się na komputerach – umiejętności interpersonalne są wskazane, ale może nie muszą być tak wysokie jak u PR-owców(owczyń)). Za każdym razem patrzymy na konkretne stanowisko, potrzeby na tym stanowisku i na tej podstawie tworzymy zestaw cech, których szukamy u potencjalnych pracowników/pracownic.
Poza specyficznymi umiejętnościami związanymi ze stanowiskiem warto też szukać kandydatów/kandydatek wykazujących zainteresowanie tym czym zajmuje się nasza firma i zaangażowanie w działania. Wiele niedociągnięć w kwestiach umiejętności i wiedzy może zostać bowiem zniwelowana przez osobę, która będzie chciała się dokształcać i rozwijać dla dobra naszej firmy (i samej siebie)
Powodzenia w szukaniu pracowników i pracownic.