Jednym z podstawowych problemów, z którymi borykają się firmy jest pozyskiwanie klientów. Dziś więc dwa słowa o tym pozyskiwaniu, a konkretniej o pozyskiwaniu klientów z polecenia.
Sprzedaż z polecenia wymaga od nas znajomości przynajmniej kilku osób, które będą gotowe nas polecić swoim znajomym bądź kontrahentom. Jak zdobyć te pierwsze kontakty?
Spośród obecnych klientów lub spośród znajomych. Co jednak robić gdy nie mamy jeszcze klientów ani znajomych, którzy byliby gotowi nas polecić? Możemy w takiej sytuacji zaoferować pierwszym klientom usługę/towar za darmo, a dokładniej – w zamian za polecenie.
Aby ludzie chcieli nas polecać musimy mieć usługi/towary warte polecenia. Powinniśmy też zachęcać klientów do polecania nas. W ramach tego dbania możemy oferować specjalne promocje, ale możemy też po prostu prosić o polecenie jeżeli nasze relacje z klientami są wystarczająco osobiste.
Warto doceniać nie tylko fakt pozyskania nowego klienta przez polecenie ze strony obecnego klienta, ale sam fakt polecania nas przez naszych klientów (nawet jeżeli nie przynosi to jeszcze rezultatu w postaci nowych klientów). Doceniając tych, którzy nas polecają zapewniamy sobie ciągłość tego polecania, zwiększoną motywację do polecania nas wśród naszych klientów.
Możemy też oferować specjalne promocje dla nowych klientów, którzy dotarli do nas z polecenia, w ten sposób budując sobie bazę kolejnych zadowolonych klientów gotowych polecać nas dalej.
Do rozwoju sprzedaży z polecenia możemy wykorzystać różne portale społecznościowe, zarówno te popularne jak Facebook czy Instagram, ale także portale bardziej lokalne czy branżowe.
Zdecydowanie warto zainwestować i czas i pieniądze w sprzedaż z polecenia.