Twoja firma się rozrasta i przestajecie mieścić się w dotychczasowym lokalu? Wiesz, że już niebawem przyjdzie Ci zmienić lokalizację i wybrać nowe biuro. Warto dobrze przemyśleć jakie cechy powinno mieć nowe biuro, aby spełniało wszystkie wymagania. I by po dwóch – trzech latach nie musieć szukać kolejnego. Dobrze przemyśl zatem następujące kwestie decydując się na wybór nowego lokalu:
- Odpowiednia przestrzeń – na przestrzeni biurowej nie warto oszczędzać. Dlaczego? Jeśli Twoja firma rozwija się w zakładanym przez Ciebie tempie (a może nawet szybciej), to oznacza, że już niebawem przybędzie Ci nowych zleceń i kontraktów, a to oznacza także kolejność zatrudnienia nowych pracowników, by obsłużyć większą ilość zamówień. Każdy pracownik potrzebuje miejsce. Warto zatem przed wyborem biura prześledzić tendencje wzrostowe i rozwojowe i dostosować nowy lokal do prognozowanej wielkości firmy za pięć – siedem lat. Dzięki temu za dwa lata nie będziesz szukał kolejnego lokalu.
- Parking przy biurze – to kolejna kwestia, na którą należy zwrócić uwagę. Po pierwsze Twoi pracownicy pewnie z dużej części chcieliby przyjeżdżać do pracy samochodami. Jak wiadomo te samochody powinny mieć miejsca, w których mogą stać przez osiem godzin. Kolejną kwestią jest także parking dla gości. Jeśli firmę odwiedzają kontrahenci i klienci to także istnieje spore prawdopodobieństwo, że przyjadą oni samochodem, zatem powinni mieć miejsce, gdzie mogą zaparkować swój samochód. W związku z tymi kwestiami warto zainteresować się lokalami wyposażonymi w – parking przy biurze.
- Dobra lokalizacja – to kolejny element, na który znaczna część pracowników zwraca nie małą uwagę. Jeśli zakładają dojazd do pracy komunikacją miejską, wówczas będą zwracać uwagę na miejsca pracy blisko węzłów komunikacyjnych. Dobra lokalizacja ma także wymiar wizerunkowy. Firma, której biuro znajduje się w prestiżowym miejscu postrzegana jest jako firma odnosząca sukcesy – skoro stać ją na wynajem biura w takiej lokalizacji.