Reklama w Internecie: strony branżowe, adwords, portale społecznościowe

Reklama w Internecie odbywać się może na kilka różnych sposobów. Sposoby te można łączyć lub zdecydować się na skoncentrowanie swoich sił (czasowych i finansowych) na jednej opcji.

Strony branżowe

Może to być reklama poprzez promocję na specjalnych stronach branżowych, w katalogach z firmami, które zajmują się tym samym czym zajmuje się nasza firma. Tego typu reklama pozwoli nam dotrzeć do ludzi, którzy trafią na tę stronę branżową oraz może pomóc w uzyskaniu wyższego miejsca w wynikach wyszukiwania (jeżeli reklama będzie linkowała do naszej strony www). Aby skorzystać z tego typu reklamy wystarczy skontaktować się z administratorami stron branżowych i uzyskamy od nich wszelkie potrzebne informacje dotyczące tego co powinniśmy dostarczyć (jakie dane, pliki graficzne, etc.), aby nasza reklama mogła ukazać się na stronie branżowej.

Adwords

agencja adwords

Reklama w Internecie może też być reklamą na stronach wyszukiwarek internetowych. W przypadku Google byłaby to reklama typu adwords. Tego typu reklama daje nam szansę dotarcia do ludzi, którzy aktualnie szukają w wyszukiwarce produktu/usługi, którą reklamujemy. Oprócz wyszukań naturalnych, na pierwszej stronie pojawi się też informacja o naszej firmie. Aby skorzystać z tego typu usług możemy samodzielnie założyć odpowiednie konto w Google i zaplanować swoje reklamy lub skorzystać z agencji specjalizujących się właśnie w tego typu reklamach (które muszą być bardzo krótkie i treściwe, tak aby zmieściły się w wynikach wyszukiwania oraz skierowane do odpowiedniej grupy docelowej, aby trafiły do ludzi, którzy faktycznie mogą skorzystać z naszych usług/towarów).

Portale społecznościowe

Reklama w Internecie może również w końcu być reklamą na portalach społecznościowych. Tutaj, każdy portal ma swoją własną politykę reklamową. Tego typu promocja może nam pomóc w dotarciu do szerokiej grupy odbiorców, którzy mogą skorzystać z naszych usług lub stać się ich promotorami dzięki kliknięciu w „lubię to” czy „udostępnij”. Aby rozpocząć promocję w portalach społecznościowych możemy założyć sobie konta firmowe na stronach portali lub zlecić prowadzenie tych kont agencją specjalizującym się w reklamie społecznościowej.