Jak w pełni korzystać z Facebook’a dla promocji własnego biznesu, cz. 4.

Pierwsze wpisy na fanpage’u biznesowym.

Mamy już swój fanpage ze zdjęciem głównym i zdjęciem w tle, linkującym do naszej strony biznesowej, mamy też listę tematów, które potencjalnie mogą zainteresować naszych potencjalnych klientów, możemy więc rozpocząć publikowanie na Facebook’u.

Pierwsza notka.
Pierwsza notka może (ale nie musi) dotyczyć naszej firmy oraz ogólnego powitania naszych przyszłych fanów.
W notce tej możemy napisać o tym jak się cieszymy z tego, że jesteśmy na Facebooku, bliżej swoich klientów.
Możemy tu też raz jeszcze wrzucić link do naszej strony biznesowej. Dzięki temu, zobaczymy od razu jak ta nasza strona wyświetla się kiedy jest linkowana na Facebooku.

Personalizacja wyświetlania linku do strony
To dobry moment, żeby popracować tak nad stroną (ustawić jakie zdjęcie ze strony ma się na Facebooku pojawiać, pod linkiem), żeby być w pełni zadowolonym z tego jak prezentujemy się w sieci społecznościowej. Wizerunek jest bowiem równie ważny (o ile nie ważniejszy na pierwszym etapie) jak treść. Zmiany dotyczące pojawiającej się na Facebooku grafiki przy linku do naszej strony dokonujemy poprzez odpowiednie metadane naszej strony www.

Pokaz przedpremierowy
Rozpoczęcie promocji strony – przez zaufanych znajomych/współpracowników
Nasz fanpage jest już gotowy do rozpoczęcia podboju największej na świecie sieci społecznościowej, zanim pozwolimy mu jednak wypłynąć na „ocean nowych możliwości”, warto pokazać go zaufanym znajomym i współpracownikom i zapytać (twarzą w twarz) co o naszym fanpage’u uważają tak całkiem szczerze i bez obaw, że urażą nasze uczucia. To ważne, gdyż po pierwsze – w sieci nic nie ginie, po drugie – można wywołać tylko jedno pierwsze wrażenie u ludzi i po trzecie – pracując w mediach społecznościowych trzeba się liczyć z tym, że trafimy na różnych Facebookowiczów, którzy w różny sposób będą komentować nasze społecznościowe poczynania. Z tych, między innymi, powodów warto dowiedzieć się najpierw we w miarę bezpieczny sposób jakie reakcje powoduje nasz „fanpage’owy pakiet startowy”.
Może się tutaj okazać, że zdjęcie główne lub w tle zupełnie nie trafia w gusta większości naszych „testerów”. Warto się wtedy zastanowić czy nie wybrać innego, albo czy nasi potencjalni klienci będą mieli podobne odczucia.
Może się też okazać, że zapomnieliśmy dodać jakiejś kluczowej informacji o swoim biznesie lub w czymś się pomyliliśmy i nie zwróciliśmy na to uwagi (informacje, adres, telefon, strona www, etc.).

Premiera
To jest więc ten moment, w którym możemy dokonać ostatecznych zmian przed wypuszczeniem swojej strony fanowskiej na głęboką wodę klikając przycisk „udostępnij stronę”. O tym udostępnianiu w kolejnym wpisie.