Jak w pełni korzystać z Facebook’a dla promocji własnego biznesu, cz. 1.

przycisk „share” lub „like” na własnej stronie

Jeżeli mamy już własną stronę internetową (może to być zarówno blog, strona małego sklepiku, średniej wielkości lokalu gastronomicznego, czy dowolnego innego biznesu), możemy zacząć od umieszczenia na stronie przycisków społecznościowych takich jak „share/udostępnij” lub „like/lubię to”. Te dwa przyciski umożliwiają odwiedzającym podzielenie się informacją o naszej stronie ze społecznością Facebook’a. W przypadku tych przycisków nic więcej nie musimy robić, to użytkownicy Facebook’a będą teraz (oby) działać i klikać, przomując w ten sposób naszą stronę wśród swoich znajomych. Jest to więc stosunkowo prosta metoda korzystania z dobrodziejstw Facebook’a czy innych portali społecznościowych (Instagram, G+).
Metoda ta ma jednak ograniczenie polegające na tym, że nie tylko nie musimy, ale wręcz, nie bardzo możemy zrobić cokolwiek więcej przy użyciu tych przycisków, nawet gdybyśmy chcieli. Po umieszczeniu tych przycisków na stronie, stajemy się więc jedynie obserwatorami działań użytkowników. Promocja w tym przypadku musi koncentrować się na docieraniu do nowych użytkowników innymi kanałami (np. poprzez reklamy Google AdWords czy stronę na Facebooku), ale o tym następnym razem.