Jak w pełni korzystać z Facebook’a dla promocji własnego biznesu, cz. 7.

Reklama na Facebooku

Darmowa reklama wśród znajomych
Zdobywanie fanów na Facebooku odbywać się może na kilka sposobów. Najprostszy, to zdobywanie fanów wśród znajomych. Wymaga to jedynie poinformowania swoich znajomych o fanpage’u. Tu wykorzystać możemy zarówno social media, jak i kontakty bardziej realne. Warto zaproponować polubienie naszej strony znajomym z Facebooka, Instagrama, LinkedIn, Twittera, G+, etc. Warto też wydrukować sobie wizytówki na których będzie link do naszego fanpage’u, tak aby ludzie, którzy jeszcze nie są naszymi facebookowymi znajomymi, a są znajomymi w realu, też mogli polubić naszą stronę.

Płatna reklama wśród konkretnych użytkowników Facebooka
Druga opcja na zdobycie fanów, to skorzystanie z reklam, które można zamówić na Facebooku. Samą reklamę musimy stworzyć samodzielnie (treść + obraz). Facebook daje nam możliwość wybrania konkretnej grupy docelowej (np. mężczyźni lub kobiety, ludzie w wieku 20-21 lat lub 30-60, ludzie z mniejszych lub większych miast, ludzie lubiący konkretną grupę rockową lub konkretną książkę albo film), do której będziemy kierować reklamę. Możemy też wybrać kwotę, którą zdecydujemy się przeznaczyć na daną kampanię reklamową. A podczas samej kampanii możemy monitorować efekty naszych działań i odpowiednio te działnia modyfikować bazując na wiedzy na temat tego ile razy nasza reklama została wyświetlona, ile osób kliknęło w tę reklamę, ile z tych osób polubiło nasz fanpage.

Reklama poprzez treść (marketing wirusowy)
Trzecią opcją na zdobycie fanów, jest tworzenie takich treści na swoim fanpage’u, które będą mobilizowały obecnych fanów do klikania ‚lubię to’, co sprawi, że dana treść będzie pojawiała się też u znajomych naszych fanów, którzy także będą mogli zdecydować się na polubienie treści danej notki jak i samego fanpage’u. Ta opcja jest najtrudniejsza, ale też daje największe możliwości na zdobycie wielu fanów bez wydawania fortuny na płatne reklamy.