Jak w pełni korzystać z Facebook’a dla promocji własnego biznesu, cz. 6.

Polubienia na Facebooku

Baza danych osób zainteresowanych
Facebook może nam służyć na kilka sposobów. Przede wszystkim może być to narzędzie do tworzenia bazy danych osób zainteresowanych naszym biznesem, z których część może chcieć nam zapłacić za jakąś naszą usługę lub produkt.

To tworzenie bazy zainteresowanych odbywa się w tym przypadku poprzez „polubienia”. Za każdym razem kiedy ktoś polubi naszą stronę pojawia się nam informacja o tej osobie, dzięki czemu możemy wejść na profil danej osoby, zobaczyć czym się ta osoba interesuje, jakich ma znajomych, etc. (oczywiście wszystko w obrębie ustawień prywatności/dostępności danej osoby, tzn. zobaczymy tylko tyle ile każdy inny użytkownik Facebooka, który nie jest znajomym danej osoby).

Budowanie wizerunku
Oprócz tworzenia bazy osób, głównym sposobem wykorzystania Facebooka jest wykorzystywanie go jako narzędzia do budowania wizerunku. Podstawą tego wizerunku są polubienia profilu. Im więcej polubień profilu, tym bardziej interesująca może się wydawać dana firma dla potencjalnych przyszłych klientów.

Docieranie do potencjalnych klientów
Trzecim głównym aspektem wykorzystania Facebooka, jest wykorzystanie go do komunikacji z potencjalnymi klientami. Ta komunikacja odbywa się za pomocą postów, o których więcej było w poprzednim wpisie. To, co szczególnie ważne przy postach, to liczba polubień danego posta. Facebook chce, aby jego użytkownicy byli ciągle zainteresowani tym co widzą na swojej ‚ścianie’, dlatego sprawdza czy to co publikujemy na swoim fanpage’u firmowym faktycznie wzbudza to zainteresowanie (wyrażone w formie klikania „lubię to” (lub innych reakcji) przez użytkowników lub przez ilość czasu spędzonego przez użytkowników przy czytaniu/oglądaniu danego posta). Im więcej reakcji wzbudza nasz post, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie on wyświetlony ludziom, którzy polubili nasz profil.

Wnioski:
Aby rozwijać się na Facebooku powinniśmy dbać o to aby jak najwięcej osób potencjalnie zainteresowanych naszym biznesem polubiło nasz fanpage oraz żeby jak najwięcej osób lubiło nasze posty. Dzięki temu dużo ludzi będzie wiedziało o nas, nasz wizerunek będzie wskazywał na to, że warto się nami zainteresować, a nasze informacje będą docierały do szerokiej grupy odbiorców.
I tego Wam życzę.